تبلیغات در گوگل چیست و چه تاثیری بر کسب و کار ما دارد ؟
[ad_1]
نتایج جستجوی گوگل با فهرست تبلیغات در ایران به عنوان تبلیغات گوگل شناخته شده است؛ این یک راه محبوب برای تبلیغ برندها و مشاغل مختلف است. مانند سایر سرویس های تبلیغاتی گوگل، این نوع تبلیغات از طریق پنل گوگل ادز که قبلا گوگل ادوردز نام داشت انجام می شود.
تبلیغات گوگل چیست؟
گوگل ادز یک پلتفرم تبلیغات آنلاین است که توسط گوگل توسعه یافته است. در این پلتفرم می توانید سایت، اپلیکیشن، کالاها، خدمات و حتی ویدیوهای یوتیوب خود را تبلیغ کنید. محبوب ترین نوع تبلیغات در گوگل ادز، تبلیغات در لیست نتایج جستجوی گوگل است که در ایران به تبلیغات گوگل معروف است.
تبلیغات گوگل در کجا ظاهر می شوند؟
زمانی که کاربر یک عبارت خاص را در موتور جستجوی گوگل جستجو می کند، لیستی از سایت های مختلف که مربوط به آن عبارت هستند یا محتوایی در سایت خود در مورد آن موضوع دارند به او نشان داده می شود.
در این لیست، 9 تا 10 سایت همیشه به صورت عادی یا بومی ظاهر می شوند. این سایت ها هیچ هزینه ای به گوگل پرداخت نکرده اند. به این نتایج، نتایج ارگانیک می گویند.
علاوه بر این نتایج، تعدادی نتایج دیگر با عبارت Sponsored در گوشه سمت چپ عنوان نمایش داده می شود. اینها نتایجی است که از طریق تبلیغات گوگل در این لیست گنجانده شده است. این نتایج نتایج پرداخت شده یا نتایج پرداخت شده است.
نتایج جستجوی پولی Google در یک صفحه فهرست میتواند حداکثر 4 مورد در بالای لیست و 1 یا 2 مورد در پایین لیست داشته باشد.
تبلیغات گوگل چگونه کار می کند؟
سیستم تبلیغات گوگل در واقع مانند یک سیستم حراج زنده کار می کند. یعنی هر بار که کاربر عبارتی مانند طراحی سایت در مشهد را در گوگل جستجو می کند; در این مرحله گوگل بین تمامی سایت هایی که می خواهند بر روی عبارت طراحی سایت در مشهد تبلیغ کنند، مزایده برگزار می کند. تفاوت این حراج با حراج های معمولی این است که در اینجا فقط قیمت پیشنهادی مردم برای تعیین برنده حراج کافی نیست. به عبارت ساده، جدا از مبلغ پیشنهادی، آگهی، کلمات کلیدی و صفحه فرود باید با کیفیت بالا و متناسب با نیاز کاربر باشد.
در اینجا، مبلغ پیشنهاد مبلغی است که شما مایل به پرداخت برای هر کلیک هستید.
پس از پایان حراج، گوگل نتایج را به ترتیب رتبه بندی در لیست نتایج نمایش می دهد.
هزینه تبلیغات در گوگل چقدر است؟
هزینه تبلیغات در گوگل به عوامل مختلفی بستگی دارد. اولین عامل تعیین کننده هزینه تبلیغات گوگل ادز، کلمه کلیدی است که قصد دارید روی آن تبلیغ کنید.
برخی از کلمات کلیدی به دلیل رقابت زیاد، قیمت بیشتری نسبت به بقیه دارند. باید در نظر داشته باشید که هزینه یک کلمه کلیدی مقدار ثابتی نیست و می تواند هر بار که کاربر آن کلمه کلیدی را جستجو می کند تغییر کند. اما میزان تغییرات زیاد نخواهد بود.
بنابراین نمی توان دقیقاً گفت که هزینه هر کلیک روی تبلیغات گوگل ادز قبل از شروع کمپین چقدر است؟
دومین عاملی که در تعیین قیمت موثر است، کیفیت صفحه فرود آگهی، کپی آگهی و پاسخگویی آن به نیازهای کاربران است. یعنی اگر تبلیغ و سایت شما به خوبی نیاز کاربر را برآورده کند، گوگل هزینه کمتری برای تبلیغات از شما خواهد گرفت.
با این حال، هزینه کل تبلیغات یک آیتم بسیار خاص است و تعیین آن کاملا تحت کنترل شماست. کل بودجه تبلیغات شما برابر با کل هزینه تبلیغات Google Ads شما خواهد بود. زیرا در گوگل ادز باید قبل از شروع تبلیغات حساب خود را به میزان دلخواه شارژ کنید. پس از آن، هر بار که کاربر روی تبلیغ شما کلیک می کند، مبلغ مشخصی از حساب Google Ads شما کسر می شود.
آنچه مشخص نیست هزینه هر کلیک (CPC) در تبلیغات گوگل است. CPC (هزینه به ازای هر کلیک) تعیین می کند که برای کل مبلغی که از حساب Google Ads خود دریافت می کنید، چند کلیک دریافت خواهید کرد.
تبلیغات گوگل برای مشاغل ایرانی
گوگل ادز نیز مانند سایر سرویس های مرتبط با تراکنش های مالی، ایرانیان را تحریم کرد. به همین دلیل کسب و کارهای ایرانی نمی توانند مستقیما حساب کاربری خود را شارژ کنند و از این بستر تبلیغاتی استفاده کنند.
برای تجارت ایرانی دو محدودیت وجود دارد که هر دو به راحتی قابل حل است.
اول حوزه های ملی ایران یعنی. ir در گوگل ادز ممنوع است و نمی توانید سایتی با دامنه ir در گوگل ادز تبلیغ کنید. برای این کار باید یک دامنه بین المللی مانند .com خریداری کنید و از شرکت میزبان خود بخواهید که دامنه .com را در کنار دامنه ir در سایت شما پارک کند.
با این کار سایت شما با دو دامنه در دسترس خواهد بود. یعنی سایت شما هم با ir و هم با .com به کاربر نمایش داده می شود و می توانید از .com برای تبلیغ در گوگل استفاده کنید.
محدودیت دوم این است که شما باید از یک شرکت واسطه برای صورتحساب حساب Google Ads خود استفاده کنید. بسیاری از شرکتها خدمات صورتحساب را برای حسابهای تبلیغاتی گوگل ارائه میکنند و شما فقط باید عبارت «صورتحساب حساب Google Ads» را در گوگل جستجو کنید.
لیست شرکت ها را بررسی کنید. کیفیت خدمات، پشتیبانی و نرخ ارز مهمترین فاکتورهایی هستند که قبل از خرید باید در نظر گرفته شوند. مشکل بعدی هزینه شارژ است. شرکت ها درصدی از شارژ حسابتان را به عنوان کارمزد از شما دریافت می کنند. به عنوان مثال، اگر می خواهید حساب خود را با 100 دلار شارژ کنید و کارمزد شرکت 5 درصد است، باید هزینه را به ریال معادل 105 دلار پرداخت کنید.
با انجام این دو کار دیگر هیچ محدودیتی برای استفاده از گوگل ادز نخواهید داشت و می توانید بلافاصله تبلیغ خود را ایجاد و نمایش دهید.
چرا تبلیغات گوگل؟
موتور جستجوی گوگل محبوب ترین موتور جستجو در کل دنیای وب است. بیش از 90 درصد جستجوهای کاربران توسط این موتور جستجو انجام می شود. طبق آمار ارائه شده توسط گوگل، در حال حاضر روزانه 8.5 میلیارد جستجو توسط گوگل انجام می شود.
این نشان می دهد که جمعیت زیادی از مشتریان بالقوه وجود دارد که می توانید با هدف گذاری مناسب آنها را به خریداران کالا یا خدمات خود تبدیل کنید.
علاوه بر این، Google Ads می تواند به دیده شدن و برندسازی کسب و کار شما کمک زیادی کند. نه تنها تبلیغات جستجوی گوگل، بلکه تبلیغات بنری گوگل و تبلیغات نمایشی نیز می تواند برای برندسازی و افزایش آگاهی از برند شما بسیار موثر باشد.
تبلیغات در گوگل چه مزایایی دارد؟
نرخ تبدیل بالا
تبلیغات گوگل بسیار هدفمند هستند. یعنی با اعمال تنظیمات مناسب می توانید به گروه هدف کاربران خود برسید. همچنین با توجه به نحوه عملکرد گوگل ادز، تبلیغ شما در هنگام جستجوی محصول یا خدمات شما به کاربران نمایش داده می شود.
فرض کنید خدمات باربری را در شهر اصفهان ارائه می دهید. کاربری عبارت تحویل در اصفهان را در گوگل جستجو می کند. اگر یک کمپین تبلیغاتی گوگل فعال برای این اصطلاح دارید، سایت خود را در لحظه ای که کاربر به دنبال خدمات شما است در معرض دید کاربران قرار می دهد.
این باعث می شود که نرخ تبدیل در این نوع تبلیغات بسیار بالا باشد و جذب مشتری برای کسب و کارها بسیار آسان شود. شاید مهم ترین مزیت گوگل ادز این باشد که تبلیغ شما را در زمان و مکان مناسب به کاربران نشان می دهد.
هزینه هر کلیک
گوگل ادوردز بخشی از دسته تبلیغات کلیکی است. یعنی هزینه های تبلیغات به ازای هر کلیک به حساب شما اعمال می شود. بنابراین نمایش آگهی شما در لیست نتایج گوگل هیچ هزینه ای برای شما نخواهد داشت.
هدف گیری دقیق
شما می توانید دقیقاً مخاطبان خود را در تبلیغات گوگل هدف قرار دهید. تبلیغات گوگل به شما امکان می دهد بر اساس زبان، موقعیت جغرافیایی، کلمات کلیدی و غیره هدف گذاری کنید. علاوه بر این، می توانید تعیین کنید که تبلیغ شما در کدام دستگاه به کاربران نشان داده شود؟ دسکتاپ، موبایل و…
علاوه بر این موارد، زمان بندی تبلیغات نیز می تواند در بسیاری از موارد به هدفمندتر شدن تبلیغات شما کمک کند. شما این امکان را دارید که برای هر روز هفته تعیین کنید که تبلیغ چه زمانی نمایش داده شود و چه زمانی نمایش داده نشود و غیرفعال باشد.
اطلاعات و آمار دقیق
داشبورد گوگل ادز اطلاعات و آمار بسیار دقیق و مفیدی را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید از آنها برای بهینه سازی کمپین خود استفاده کنید. به عنوان مثال، Google Ads اطلاعات دقیقی در مورد هر کلمه کلیدی در بخش عبارات جستجو به شما می دهد.
یعنی می دانید تبلیغ شما با چه عباراتی نمایش داده شده است و کدام یک از آن عبارات نرخ تبدیل بالاتر و کلیک بیشتری داشته است. علاوه بر این، گاهی اوقات تبلیغات برای عباراتی نمایش داده می شوند که ممکن است چندان مطلوب یا مرتبط نباشند. می توانید این کلمات را در این قسمت شناسایی کرده و در لیست کلمات کلیدی منفی قرار دهید. برای جلوگیری از دیدن تبلیغ شما.
به طور کلی، Google Ads تمام اطلاعاتی را که برای کنترل، مدیریت و بهینه سازی کمپین خود نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد. همچنین میتوانید با اتصال حساب Google Ads خود به Google Analytics، این آمار و اطلاعات را با جزئیات بیشتری دریافت کنید.
مدیریت هزینه آسان و دقیق
گوگل ادوردز همچنین گزینه های بسیار خوبی برای مدیریت هزینه تبلیغات در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید جزئیات زیادی را در مورد نحوه هزینه حساب کاربری خود مشخص کنید و در نتیجه از هدر رفتن بودجه تبلیغات خود جلوگیری کنید.
برای مثال می توانید بودجه تبلیغات روزانه خود را مشخص کنید. یعنی تعیین کنید که چه مقدار از کارمزد حساب خود را می خواهید در روز استفاده کنید. می توانید این مقدار را برای هر روز هفته به طور جداگانه تنظیم کنید.
با این کار هزینه روزانه تبلیغ شما از این مقدار بیشتر نمی شود و زمانی که هزینه تبلیغ شما به بودجه روزانه خود برای یک روز برسد، آگهی شما به صورت خودکار از حالت نمایش خارج شده و موقتا غیرفعال می شود.
نرخ بالای بازگشت سرمایه
تبلیغات گوگل ادز یکی از بالاترین نرخ بازگشت سرمایه را در بین روش های تبلیغات آنلاین دارد. البته این مشکل برای همه یکسان نیست و تنها در صورتی صادق است که کمپین خود را اصولی، دقیق و حرفه ای راه اندازی و مدیریت کنید.
تبلیغات گوگل چه تاثیری بر کسب و کار ما دارد؟
با تمام موارد گفته شده، متوجه می شویم که تبلیغات گوگل می تواند تاثیرات بسیار مثبت و خوبی بر کسب و کار ما داشته باشد. تبلیغات گوگل نه تنها مشتریان و خریداران زیادی را برای کسب و کار ایجاد می کند. بلکه به کسب و کار اعتبار و شهرت می بخشد و اعتماد مردم به برند کسب و کار را افزایش می دهد.
اما افزایش فروش و سودآوری را می توان به عنوان مهمترین مزیت گوگل ادز برای انواع کسب و کار معرفی کرد. چه یک کسب و کار کوچک یا یک برند بزرگ باشید، تبلیغات گوگل در جذب مشتری به شما کمک زیادی می کند. علاوه بر این، Google Ads به کسب و کارهای کوچک کمک می کند تا با رقبای بزرگ خود که ممکن است بودجه تبلیغاتی میلیاردی داشته باشند و از نظر سئو بسیار قدرتمند باشند و در کنار آنها و شاید حتی بالاتر از آنها در لیست نتایج گوگل ظاهر شوند، رقابت کنند.
آخرین کلمه
گوگل ادز بدون شک یکی از بهترین روش های بازاریابی آنلاین است. تاثیر آن بر کسب و کار به حدی است که با وجود تحریم ها و چالش های موجود در استفاده از آن، هر روز که می گذرد، نه تنها از کاربران آن کم نمی شود، بلکه افزایش می یابد. کسب و کارهای ایرانی سالانه چندین میلیون دلار برای تبلیغات گوگل خرج می کنند و این نشان می دهد که گوگل ادز با وجود همه چالش ها، برای کسب و کارهای مختلف بسیار سودآور و سودآور است.
[ad_2]