دیام برد، رسانه تخصصی بازاریابی | dmboardدر استیج اینوتکس ۲۰۲۴ مهمترین اتفاقات بازاریابی ایران در سال گذشته بررسی شد دیام برد
[ad_1]
زمان مطالعه: 2 دقایق
در اولین روز از مرحله Innotex 2024 سخنرانی با عنوان “مهمترین رویدادهای بازاریابی و تبلیغاتی ایران در سال گذشته” توسط مدیر عامل DM Board Media برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری اینوتکس 2024، هادی مرادی، بنیانگذار و سردبیر DM Board در صحنه اینوتکس، مهم ترین رویدادهای صنعت بازاریابی تبلیغاتی در سال 1402 را فهرست می کند و در این رابطه می گوید: «حدود 17 تا 18 رویداد مهم. در بازار تبلیغات ایران در سال گذشته اتفاق افتاد. مورد اول الزام درج کلمه لغو ۱۱ در انتهای پیامک تبلیغاتی بود. با این شرایط مشکل امروز بازار پیامکی و پیامکی در ایران این است که در حال حاضر هر کسب و کاری که دارای خدمات و خط تبلیغاتی باشد می تواند برای افرادی که شماره خود را به خود کسب و کارها نداده اند پیامک ارسال کند و این بسیار آزاردهنده است. در نتیجه به نظر من اگر قرار است در ایران تحولی در حوزه پیامک ایجاد شود، باید در این زمینه باشد.»
نوع جدیدی از تبلیغات در پلتفرم های آنلاین
مرادی افزود: مورد دوم توسعه و اضافه شدن موقعیت های تبلیغاتی در بسترهای آنلاین ایرانی بود. تبلیغات همیشه در فضای دیجیتال، وبسایتها و وبسایتهای خبری و محتوایی وجود داشته است، اما اتفاق مهمی که در سال گذشته در این زمینه رخ داد این بود که اپلیکیشنهایی مانند اسنپ، دیجی کالا، شیپور، همرکارت، اپ فضای تبلیغاتی را روی پلتفرمهای خود اضافه کردند و مدل جدیدی را ارائه کردند. درآمد حاصل از آن را برای خود تعریف کردند. این یک رویداد مهم در زمینه تبلیغات دیجیتال بود.
اتفاق بعدی که سال گذشته در حوزه تبلیغات دیجیتال افتاد، الزام درج لوگو در تیزرها بود. تیزرها تبلیغات محیطی هستند که برای کنجکاوی مخاطب اعمال می شوند. با این حال، سال گذشته گنجاندن نام تجاری در این تبلیغات سازگار با محیط زیست اجباری شد و جذابیت تبلیغ را کاهش داد.
تبلیغات دلاری در ایران
مرادی در ادامه صحرانی به برخی دیگر از انواع تبلیغات در سال گذشته اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از اتفاقاتی که در این حوزه رخ داد، تبلیغات هوشمند جایگزین در بازی های خارجی بود. در این نوع تبلیغات، تبلیغ کننده مستقیماً با یک کارگزار خارجی مذاکره می کند. با این حال، این تبلیغات بسیار گران هستند.» وی در ادامه صحبت های خود افزود: «یکی دیگر از تبلیغاتی که در سال گذشته بسیار دیده شد، قرار دادن محصول و برند در پلتفرم های سینمای خانگی بود محصولات و علائم تجاری آنها البته هر چه این تبلیغات نامحسوس تر باشد، اثربخشی بیشتری خواهد داشت. از تبلیغات دیجیتال و همچنین اشاره کرد که به طور کلی برای برندها مرزها و چیزهایی وجود دارد که نمی توانند از آنها عبور کنند و باید مرزهای خود را بشناسند تا مورد چالش دولت قرار نگیرند.
می توانید سایر رویدادهای ذکر شده در این ارائه را از اینجا مشاهده کنید این رابطه بخوانش
[ad_2]