دیام برد، رسانه تخصصی بازاریابی | dmboardدر دنیا سالانه ۱۵۰ میلیارد دلار هزینه تبلیغات اپها میشود دیام برد
[ad_1]
کمپین های موبایلی در 5 سال گذشته 50 درصد رشد داشته اند
شهرزاد سالمی، مدیر توسعه تجارت خارجی اکتانت به اهمیت توسعه اپلیکیشن موبایل پرداخت و در سخنرانی خود گفت: “اهمیت توجه به موبایل برای توسعه اپلیکیشن بر هیچکس پوشیده نیست. امروزه 90 درصد ترافیک وب ایران از طریق تلفن همراه است. 86٪ از جستجوهای محلی در نهایت در عرض 24 ساعت از این مکان بازدید می کنند. برآوردهای ما نشان می دهد که اکنون هر ایرانی به طور متوسط روزی 3 ساعت از تلفن همراه استفاده می کند و بیش از 80 میلیون کاربر فعال موبایل داریم.
وی افزود: طی 5 سال گذشته، کمپین های موبایلی 50 درصد رشد داشته است. در سطح جهان، سالانه 150 میلیارد دلار صرف تبلیغات اپلیکیشن می شود و کاربران موبایل سالانه 250 میلیارد دلار اپلیکیشن دانلود می کنند.
به گفته مدیر توسعه تجارت خارجی Ektanet، امسال این شرکت به سمت اجرای ایده مشابه UAC حرکت خواهد کرد.
روزانه 10 میلیون جستجو در کافه بازار انجام می شود
محمد تکلو، مدیر ارشد محصولات کافه بازار در سخنرانی خود گفت: «ما علاوه بر ایجاد فضایی برای رشد ارگانیک، ظرفیت تبلیغاتی را در اختیار توسعهدهندگان قرار دادهایم. کسبوکارهای جدید میتوانند رشد خود را تسریع کنند و ما به کسبوکارهای قدیمی کمک میکنیم تا به رشد پایدار دست یابند.»
تکلو در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: از زمستان 97 تبلیغات در قسمت جستجوی بازار آغاز شد. با استفاده از این، برنامه شما بر اساس پرس و جو در صفحه اول نتایج جستجوی کاربر ظاهر می شود. این بخش بسیار مهم است زیرا ما در مورد 10 میلیون جستجو در روز صحبت می کنیم. این عدد بیش از 60 درصد از سهم نصب کاربر است، بنابراین قابل توجه است.”
این مدیر کافه بازار درباره آخرین سرویس تبلیغاتی این فروشگاه گفت: سرویس تبلیغات هوشمند بازاری است که به عنوان متخصص بازاریابی فعالیت می کند.
پانل بحث در مورد وضعیت درخواست ها در ایران
پس از این رویداد، مدیران بازاریابی اپلیکیشن در پنلی با مدیریت هادی مرادی، بنیانگذار DMboard Media، چالش های این صنعت را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
ردیاب های ایرانی هنوز به بلوغ نرسیده اند
سپیده پناه، مدیر ارشد بازاریابی صرافی تبدل در این پنل درباره مشکلات اپ مارکتینگ در ایران گفت: «در ایران هنوز ردیاب ها به بلوغی که باید نرسیده اند. همچنین بازاریابی اپلیکیشن به بلوغ بازاریابی تحت وب نرسیده است. همچنین، ما تبلیغات هدفگیری مجدد نداریم و دادهها میتوانند بسیار بهتر باشند.”
وی همچنین درباره کاربران اپل در ایران گفت که اپلیکیشنی برای این قشر از کاربران توسعه نداده اند و تحریم ها و ممنوعیت واردات تلفن همراه از عوامل این تصمیم است اما نسخه PWA برای این کاربران در دسترس است. مدیر بازاریابی صرافی در خصوص چالش هایی که با Edenworks و Appstores ایران دارند، گفت: در داشبورد این ابزارها با کمبود داده و اطلاعات مواجه هستیم و به عنوان معامله گران به داده های دقیق تری نیاز داریم.
نمایش تبلیغات در نتایج جستجو در بازار بیش از حد است
دانا عنایتی، مدیر ارشد دیجیتال مارکتینگ گروه اسنپ، یکی دیگر از اعضای پنل بود که گفت: «ردیابهای ایرانی یک سری گزینهها ندارند. وقتی صحبت از هزینه می شود، ردیاب های خارجی حتی به دلار ارزان تر هستند. مهمترین مشکل ردیاب های ایرانی یکپارچه نبودن آنهاست.
عنایتی همچنین از نمایش تعداد زیاد تبلیغات در قسمت جستجو انتقاد کرد و گفت: وقتی مثلاً در کافه بازار اسنپ را جستجو می کنید تعداد زیادی اپلیکیشن نمایش داده می شود و در پایین مثلاً اسنپ را می بینیم. مقام ششم در حالی که در اپ استورهای خارجی مانند گوگل پلی این عدد یک یا در نهایت دو است.» وی همچنین به شفاف نبودن الگوریتم ASO در کافی بازار اشاره کرد و گفت: تدوین و انتشار سند منطق بهینه سازی اپلیکیشن در کافه بازار ضروری است. نتایج جستجوی اپ استورهای ایرانی
بازار فناوری ایران نیاز به سرمایه گذاری دارد
در ادامه پنل، مهدی هانی، مدیر فروش کافه بازار گفت: کافه بازار آستانه قیمتی برای ارائه تبلیغات دارد که سال هاست افزایش نیافته است. این کف قیمت برای اپلیکیشن ها 2000 تومان است و طبق سیاست ما برای حمایت از بازی سازان، این رقم برای آنها 1500 تومان است. وی همچنین درباره صحبت های عنایتی و پناه در مورد بازار گفت: قطعا آنها با مطالعه رفتار کاربران و اپ استورهای خارجی به دنبال بهبود تجربه و به روز رسانی کاربر و توسعه دهنده هستند و خوشحال است که در رابطه با گوگل پلی با گوگل پلی مقایسه می شوند. ویژگی های مورد انتظار
وی به مشکل عدم سرمایه گذاری در بازار فناوری ایران اشاره کرد و معتقد است بلوغ ابزارهایی مانند ردیاب ها نیازمند تزریق سرمایه در این بازار است.
وی در خصوص تعداد آگهی های نمایش داده شده در نتایج جستجوی بازار گفت: بر اساس آمار موجود از بازار (که به زودی در گزارش سالانه این مجموعه منتشر خواهد شد)، نمایش تبلیغات در نتایج جستجوی این بازار store for apps به جای کاهش نصب برنامهای که کاربر از طریق جستجو جستجو کرده است، نصب آگهیدهنده را افزایش میدهد، و برای مثال، تنها 3 درصد از کاربرانی که Snap را جستجو کردهاند و همچنین تبلیغات را دیدهاند، برنامه Snap را نصب نکردهاند.
آگهی دیواری یکی از معدود تبلیغات مکان محور در ایران است
محمد زبالیان، مدیر محصول یکتانت نیز در این پنل گفت: «ظرفیت ارائه تبلیغات در اپلیکیشنهایی مانند اپ و دیوار وجود دارد، اما به دلیل جدید بودن، چندان از آن استفاده نمیشود. با توجه به اینکه دیوار اپلیکیشنی است که افراد زیادی از آن استفاده می کنند، می تواند گزینه خوبی باشد. تبلیغات دیواری به دلیل قابلیت نمایش بر اساس موقعیت مکانی برای کسب و کارها جذاب بوده و نوع جدیدی از تبلیغات در ایران است. از نظر ظرفیت، ما با این برنامهها مشکل زیادی نداشتهایم، اما از نظر قرار دادن تبلیغات و ارائه خدمات میتوانیم کارهای بیشتری انجام دهیم.”
[ad_2]