دیام برد، رسانه تخصصی بازاریابی | dmboardمدیرعامل ازکیوام: تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار نفر از ما اعتبار دریافت کردهاند
[ad_1]
زمان مطالعه: 2 دقایق
مدیرعامل شرکت ازکیوام درباره درصد معاملات اعتباری در کشور گفت: متاسفانه در کشور ما تنها دو درصد از معاملات اعتباری است و این بدان معناست که یکی از ارکان اصلی مشمولیت مالی که اعتبار است به طور کامل از زندگی مردم حذف شده است. “
رویداد پرس در تاریخ ازکیوام به منظور ارائه چالش ها و ارائه راهکار در حوزه صنعت لندتک با حضور اصحاب رسانه و برخی از فعالان لندتک برگزار شد. در این مراسم مهدی مومنی، مدیرعامل ازکیوام با تشریح چالش هایی که بانک مرکزی برای این صنعت به عنوان رگولاتوری ایجاد می کند، گفت: رگولاتوری همیشه با دستورات خود مانع ما می شود. همچنین یک دستورالعمل فین تک دارد که یک بار آن را برای ارائه دهندگان پرداخت اعمال کرد. تا زمانی که پرداخت کنندگان ارزش افزوده بالایی برای کشور ایجاد کرده اند اینگونه است.
وی ادامه داد: در صنعت اینگونه است. فشار زیادی به ما وارد می شود و باعث شکست کسب و کار در این زمینه می شود. مؤمنی همچنین گفت: سازمانهای مختلفی مانند سازمان حمایت از حقوق مصرفکنندگان نیز نقش دارند: عموماً نهاد ناظر هم در مسیر و هم در فرآیند و سازوکار دخالت میکند، از سوی دیگر بانکها به دلیل مشکلات بیشتر ترجیح میدهند با لندتکها همکاری نکنند. سود بالایی که از بانک مرکزی می گیرند.
مومنی معتقد است که در حوزه بیمه از خرداد 1400 وارد فضای نظارتی سنگینی شده ایم و در این زمینه هم جای نوآوری وجود ندارد.
“تنها دو درصد از معاملات اعتباری است”
به گفته مومنی، در کشور ما تنها دو درصد معاملات اعتباری است و این یعنی یکی از ارکان اصلی شمول مالی که اعتبار است از زندگی مردم حذف شده است.
در ادامه این رویداد مدیر عامل ازکیوام به ارائه آمار فعالیت این گروه پرداخت. او توضیح داد: «بیشتر تراکنشهای ما برای محصولات کم حاشیه مانند تلفنها و لپتاپها انجام میشود و این در همه Landtechها یکسان است. زیرا مصرف کننده برای حفظ ارزش پول خود ترجیح می دهد کالاهای سرمایه ای بخرد.
وی ادامه داد: بیشترین درآمد ما تاکنون در حوزه وام و بیمه بوده است. ما فناوری راه حل های زمان بندی شده Ezki را فروختیم و رشد خوبی داشتیم، اما متوجه شدیم که توسط تنظیم کننده بیمه به چالش کشیده شده است.
به گفته مدیرعامل ازکیوام، تاکنون بیش از 300 هزار نفر از این سرویس استفاده کرده اند که می توانند بدون نیاز به چک و بدون نیاز به صدور چک، در مدت زمان 5 دقیقه به صورت نقدی تحویل بگیرند. وی از استقبال خوبی از این تسهیلات خبر داد.
مومنی درباره میزان رشد این مجموعه نیز گفت: نرخ رشد ما هشت برابر و تعداد کاربران نیز بیش از ده برابر شده است. علاوه بر این، از افزایش هشت برابری وام هایی که به مشتریان از طریق خدمات بیمه ای و… خبر دادیم، برای امسال هدف ما رشد چهار برابری تا پایان سال است.
[ad_2]