دیام برد، رسانه تخصصی بازاریابی | dmboardنقش نرمافزار CRM در شخصیسازی پیامهای بازاریابی دیام برد
[ad_1]
زمان مطالعه: 5 دقایق
امروزه دیگر امکان ارسال پیام بازاریابی به گروه بزرگی از مخاطبان وجود ندارد. برای جذب مشتری به بازاریابی و پیام رسانی شخصی نیاز دارید.
مشتریان هر روز ده ها یا حتی صدها تبلیغ را مشاهده می کنند و تنها تعداد انگشت شماری از آنها پیام شخصی یا تبلیغ ویژه خود را به عنوان مخاطب خاص می بینند.
نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) نقش اساسی در شخصی سازی پیام های بازاریابی و بازاریابی دارد که با ابزارها، فرآیندها و فناوری های خود، کسب و کارهای مختلف را قادر می سازد تا تعامل و ارتباط خود را با مشتریان بهتر مدیریت کنند.
در گزارشی که توسط تیم روابط عمومی مجموعه به هیئت مدیره DM ارسال شد، آمده است:نرم افزار CRM برای درک و درک نیازهای مشتری، این یک سیستم عملی است که سازمان ها و تیم ها می توانند برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های مشتری از آن استفاده کنند. به عنوان مثال، سازمان شما ممکن است داده هایی مانند اطلاعات تماس مشتری، تاریخچه خرید آنها، رفتار آنها در فرآیند فروش و کانال های ارتباطی که قصد استفاده از آنها را دارند جمع آوری و تجزیه و تحلیل کند و از این داده ها و نتایج حاصله برای شخصی سازی پیام های بازاریابی استفاده کند. جالب تر از همه، مطالعات نشان می دهد که 80٪ از مشتریان در هنگام مواجهه با یک برند شخصی سازی شده، تمایل بیشتری به خرید از آن برند دارند. بنابراین شخصی سازی پیام های بازاریابی اهمیت خود را در بازاریابی مدرن بیش از پیش نشان می دهد.
استفاده از CRM در شخصی سازی پیام های بازاریابی
اکنون که در مورد اهمیت شخصی سازی بازاریابی بیشتر می دانیم، بهتر است به روش هایی نگاه کنیم که نرم افزار CRM به کسب و کارها در ارائه پیام های بازاریابی شخصی کمک می کند.
جمع آوری اطلاعات مشتری
سیستم های CRM به گونه ای طراحی شده اند که به شما امکان می دهد انواع داده های مربوط به مشتریان خود را جمع آوری و ذخیره کنید. نام، شماره تماس، سابقه خرید و فعالیت وب سایت آنها نمونه هایی از داده ها و اطلاعاتی است که نرم افزار CRM جمع آوری و سازماندهی می کند.
با این حجم از اطلاعات می توانید مشتریان خود را عمیقا بشناسید، از نیازهای آنها مطلع شوید و حتی رفتار آنها را پیش بینی کنید.
به عنوان مثال، نرم افزار CRM دانا محصولاتی که مشتریان شما خریداری کرده اند، سابقه فعالیت وب سایت آنها و حتی تعاملاتی که با شما در رسانه های اجتماعی داشته اند را بررسی و ردیابی می کند.
تقسیم بندی مشتریان
برای اینکه بتوانید پیام های بازاریابی خود را شخصی سازی کنید، ابتدا باید مخاطبان و مشتریان خود را دسته بندی کنید. این تقسیم بندی و گروه بندی مشتریان ممکن است بر اساس منطقه جغرافیایی آنها یا سطح تعامل آنها با شما باشد. نرم افزار CRM به شما این امکان را می دهد که مشتریان را از همان ابتدای جمع آوری داده ها در گروه های خاصی قرار دهید.
برای مثال، بر اساس اهداف بازاریابی خود، ممکن است بخواهید مشتریان را به «مشتریان وفادار»، «مشتریان جدید» و «بالقوه» تقسیم کنید تا تجربه ای شخصی به هر گروه ارائه دهید و توجه آن ها را به خود جلب کنید.
ردیابی رفتار مشتری
نرم افزار CRM می تواند رفتار مشتری را از طریق کانال های ارتباطی مختلف مانند وب سایت، ایمیل، تلفن و شبکه های اجتماعی رصد کند. به دست آوردن و بررسی این داده ها دید جامعی از نحوه تعامل مشتری با برند ارائه می دهد و شما بهتر می توانید درک کنید که کدام دسته مشتری برای هر محصول یا خدماتی جذاب تر است و نیازهای آنها را به بهترین شکل برآورده می کند. حتی با ردیابی رفتار مشتری، می توان متوجه شد که مشتری چه زمانی برای خرید بیشتر می آید.
به عنوان مثال، اگر مشتری مدام بر روی لینک مربوط به یک وسیله نقلیه کلیک کند، به این معنی است که مشتری به آن نیاز دارد و با این اطلاعات، کمپین های تبلیغاتی مربوطه برای او ارسال می شود.
بازاریابی ایمیلی
ایمیل مارکتینگ ابزاری قدرتمند برای ارتباطات شخصی سازی شده است و نرم افزار دانا CRM یکی از بهترین نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری است که به راحتی با پلتفرم های ایمیل مارکتینگ ادغام می شود و کسب و کار شما می تواند از با کیفیت ترین و موثرترین کمپین های بازاریابی استفاده کند.
اتوماسیون بازاریابی
سیستم های CRM دارای ابزارهای اتوماسیون بازاریابی هستند و به کسب و کارها اجازه می دهند پیام های بازاریابی خود را سفارشی کنند. این ابزارها بر اساس رفتار و داده های مشتری فعال می شوند و حتی رفتار مشتری تعیین کننده فعالیت آنهاست. در نتیجه این ویژگی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به تیم بازاریابی در شخصی سازی پیام های بازاریابی کمک می کند.
سفارشی سازی کمپین های بازاریابی
هنگامی که داده های مختلف مشتریان را از طریق نرم افزار CRM جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کنید، می توانید با استفاده از اطلاعاتی که به دست آورده اید، کمپین های بازاریابی سفارشی شده را برای مشتریان هدف خود ارسال کنید. این باعث می شود کمپین های بازاریابی شما برای کسانی که به کالاها یا خدمات شما نیاز دارند و به تبلیغات شما توجه دارند قابل مشاهده باشد. در این صورت در زمان و هزینه خود صرفه جویی کرده اید.
محتوای سفارشی ایجاد کنید
با درک عمیق رفتار و ترجیحات مشتری، می توان از محتوا در وب سایت، شبکه های اجتماعی و حتی در کمپین های بازاریابی استفاده کرد که دقیقاً مشتری شما را هدف قرار می دهد و مشتری متوجه می شود که نیازهای او شناخته شده است.
در نتیجه، داده های CRM به شما کمک می کند تا وبلاگ های شخصی سازی شده، توضیحات محصول و صفحات فرود ایجاد کنید.
اندازه گیری و بهبود عملکرد
جمعآوری دادهها و اطلاعات در مورد مشتریان کافی نیست، بلکه باید کمپینهای بازاریابی و سایر فرآیندهای مرتبط را تجزیه و تحلیل کنید تا بفهمید آیا محتوا یا تبلیغاتی که ارائه کردهاید مؤثر بوده است یا خیر؟ آیا ایمیلی که ارسال کردید باعث شد مشتریانتان به آن پاسخ دهند؟
با بررسی و تجزیه و تحلیل این معیارها، می توانید تلاش های بازاریابی خود را بهبود بخشید و از استراتژی های جدید و مرتبط تری برای شخصی سازی پیام های بازاریابی خود استفاده کنید.
به عنوان مثال، دانا CRM با نمودارهای آماری به شما کمک می کند تا نمودارهای آماری را از گزارش های خود تهیه کنید و سلامت کلی سیستم و فرآیندهای بازاریابی خود را بررسی کنید.
نرم افزار کاربردی CRM با دانش شخصی سازی پیام های بازاریابی
نرمافزار CRM به شخصیسازی پیام بازاریابی کمک میکند، اما انتخاب نرمافزار مناسبی که استفاده از آن برای اعضای تیم آسان است و به راحتی با سیستمهای دیگر مانند پلتفرمهای بازاریابی ایمیلی ادغام میشود، چالشی است.
نرم افزار دانا CRM با هدف خودکارسازی بسیاری از فرآیندها، کاهش هزینه ها و افزایش کارایی تیم، قصد دارد تجربه ای دلپذیر را برای تیم ها و سازمان ها فراهم کند تا بتوانند با استفاده از نرم افزار دانا CRM، تجربه ای شخصی سازی شده را برای مشتریان خود فراهم کنند.
ثبت نام نرم افزار دانا CRM رایگان است و می توانید ویژگی ها و نحوه عملکرد آن را در تیم خود مشاهده کنید.
[ad_2]