زمان مطالعه: 5 دقایق
را کمپین تبلیغاتی “ریسک نکن!” دیوار از 14 تا 27 مارس 1402 به منظور افزایش آگاهی کاربران از روش ها و نشانه های تقلب اجرا شد. تیم بازاریابی مجموعه ای از اطلاعات و داده های مربوط به این کمپین را در برد DM Bashtrack گذاشته است و در زیر مروری بر نکات برجسته خواهیم داشت.
حضور بیش از 50 میلیون کاربر روی دیوار و امکان تراکنش آنلاین به صورت ناخواسته بستری را برای کلاهبرداری روی دیوار فراهم کرد. این سایت برای رفع این مشکل اقداماتی از قبیل بازنگری در سیاست های محدودیت کاربر و توسعه ویژگی های محصول انجام داده و فرصتی را برای کاربران دیواری فراهم کرده است تا از روش های کلاهبرداری آگاه شوند و نشانه های کلاهبرداران را بشناسند و به همین دلیل کمپین “دان” ریسک نکن آماده.
کمپین تبلیغاتی در دو دسته خارج از محصول و درون محصول
کانال های تبلیغاتی این کمپین به دو دسته خارج از محصول و درون محصول تقسیم شدند. کانالهای خارجی محصول شامل رسانههای اجتماعی، دستگاههای پیش نمایش، دستگاههای بنر، پخشهای ورزشی قبل از بارگذاری ۳ و تبلیغات ویدیویی خود سایتها و کانالهای داخلی محصول شامل اعلانهای دیواری (نوار صفحه اصلی)، بنرها در دستههای مختلف روی دیوار بود. و داخلی یک قاصد روی دیوار به نام پستچی.
اطلاع
تمرین سوم
دستگاه
این کمپین شامل چه محتوایی بود؟
برای انتقال پیام به مخاطب، کمپین «ریسک نکن» یک ویدیوی تولیدی بزرگ را در صفحه فرود و کانال های تبلیغاتی مختلف (از جمله درون محصول و خارج از محصول) به مصرف کنندگان نشان داد. او در این ویدئو سناریوها و نشانه های کلاهبرداری مختلف (گرفتن سپرده، تخفیف زیاد و قیمت بسیار پایین، چت خارج از دیوار و…) را با استفاده از موزیک ویدیو رپ نشان داد.
فرود شامل یک ویدئو و کارت هایی بود که نشانه های کلاهبرداری را در قالب یک داستان توضیح می داد. کاربران با خواندن این داستان ها با نشانه های کلاهبرداری مانند تخفیف های عمیق، قیمت های پایین، اصرار بر سپرده گذاری و دعوت به ادامه چت خارج از دیوار آشنا شدند. همچنین سوالات متداولی که ممکن است کاربر پس از خواندن داستان و تماشای ویدیو داشته باشد در پایان فرود پاسخ داده شد، مانند روش ایمن معامله روی دیوار.
79 درصد از بودجه کمپین به تبلیغات ویدیویی اختصاص می یابد
در این کمپین حدود 15 درصد از بودجه به تولید محتوا و 85 درصد به تبلیغات اختصاص یافت که 63 درصد از بودجه تبلیغاتی به کانال های درون محصولی و 37 درصد به کانال های غیر محصولی اختصاص یافت. در کانال های محصول خارجی، بیشتر هزینه ها، یعنی. 79 درصد بودجه صرف تبلیغات ویدیویی (در قالب تبلیغات وب سایت پیش از پخش و بومی) و 21 درصد صرف تبلیغات اجتماعی شده است.
چگونه اثربخشی کمپین را اندازه گیری کردیم؟
برای تایید تاثیر کمپین، بررسی سطح آگاهی مصرف کننده از تقلب و روش های آن کافی نیست، بلکه با بررسی داده های تجاری، تاثیر کمپین بر رفتار مصرف کننده و تصمیم خرید آنها از روی دیوار (مرحله آخر) از قیف) تجزیه و تحلیل شد.
مقایسه آگاهی قبل و بعد از کمپین
در دو مرحله خط مبنا (قبل از شروع کمپین) و خط پایان (بعد از پایان کمپین)، پرسشنامه ای از طریق پیام رسان دیواری داخلی (پستچی) و پیامک برای نمونه ای از هر دو گروه آزمون و کنترل کمپین برای جامعه ارسال شد. سطح آگاهی در مورد تقلب و روش های آن. در این دو مرحله تایید شد.
گروه آزمون کمپین
گروه تست کمپین کسانی بودند که از طریق کانال های درون محصول در معرض کمپین قرار گرفتند.
گروه کنترل کمپین
کسانی که از طریق کانال های درون محصول در معرض کمپین قرار نگرفته اند، معادل 15 درصد از کل کاربرانی است که در طول دوره کمپین به دیوار مراجعه می کنند.
مقایسه نرخ تقلب در دیوار قبل و بعد از کمپین
میزان تقلب در دیوار با چندین روش اندازه گیری می شود که یکی از آنها اندازه گیری نسبت است تعداد گزارش های تقلب معتبر به تعداد کلیک روی دکمه اطلاعات تماس توسط کاربران خوب.
Trusted Report: گزارشی که کاربر در دیوار تقلب ثبت کرده و پس از بررسی گزارش و مدارک آن، دیوار به وجود کلاهبرداری اطمینان پیدا می کند.
برای بررسی تاثیر این کمپین در کاهش وقوع کلاهبرداری های دیواری، در نتیجه آگاهی کاربران از روش های کلاهبرداری، میزان ثبت گزارش های معتبر در دو دسته تست و کنترل ما کمپین ها را مقایسه کردیم.
تاثیر کمپین “ریسک نکن” بر مصرف کنندگان
اجرای چنین کمپین هایی که با احتمال کلاهبرداری و سایر رویدادهای منفی برای کاربران در حال مشاهده تبلیغات روی دیوار همراه است، ممکن است باعث محافظه کاری بیش از حد این کاربران شود و انگیزه و تمایل آنها را برای معامله روی دیوار کاهش دهد. برای آزمون این فرضیه، طی این کمپین در دو دسته کمپین کنترلی و آزمایشی، نرخ تبدیل کلیک آگهی به کلیک دکمه اطلاعات تماس توسط بیننده آگهی بررسی شد و نتیجه به شرح زیر است:
نرخ تبدیل کلیکهای تبلیغاتی به کلیکهای دکمه تماس در گروه آزمایشی به طور متوسط 1.2 درصد بیشتر از گروه کنترل است که از نظر آماری تغییر معنیداری است و دیوار اذعان میکند که میتوان نتیجه گرفت که این کمپین بازدارنده کاربران از انجام معاملات روی دیوار است. انجام نشده.
افزایش 22 درصدی آگاهی از روش های تقلب با کمپین “ریسک نکن!”
بر اساس گزارش Retime Marketing Wall در نتیجه این کمپین، آگاهی از تقلب بر روی دیوار که هدف اصلی کمپین بود، 22 درصد افزایش یافت و همچنین میزان تقلب بر اساس گزارشات موثق در گروه آزمون کمپین، 22 درصد نسبت به گروه کنترل کاهش یافت.
407 میلیون بازدید در نتیجه این کمپین
دیوار درباره نتایج کمپین اخیر خود می گوید:
-
دریافت بیش از 407 میلیون بازدید از محتوای تبلیغات کمپین
-
54 میلیون بازدید ویدیوی کمپین (مجموع از اینستاگرام، دوربین ها، صفحه فرود)
-
9.7 میلیون بازدید در پست ویدیوی اصلی کمپین در اینستاگرام
-
1.1 میلیون بازدید از کاربران منحصر به فرد از Landing
-
26٪ تبدیل کلیک در داستان های فرود
-
بیش از 17000 اشتراک ویدیوی کمپین در اینستاگرام
-
نرخ مشاهده ویدیو در هر جلسه در صفحه فرود کمپین 65٪ است. در مقایسه با بهترین رکورد برای این معیار در سایر کمپینهای Big Production Wall (که ویدیوی کمپین “لذت بردن” 6.6٪ تبدیل داشت)، ما 2.5 برابر بهترین رکورد خود را ثبت کردیم.
-
نرخ تعامل ویدیویی کمپین اینستاگرام 0.45 درصد است. این نرخ 2.3 برابر بهتر از بهترین کمپین های اخیر ما بود (مانند ویدیوی کمپین “به هم وصلیم” با نرخ تعامل 0.14٪).
را