دیام برد، رسانه تخصصی بازاریابی | dmboardگزارش عملکرد خانومی؛ ۶۷ درصد از خریداران محصولات زیبایی برای آشنایی با محصولات جدید، سراغ اینفلوئنسرها میروند – دیام برد
[ad_1]
خانومی که یک پلتفرم آنلاین در زمینه فروش لوازم آرایشی و بهداشتی است، گزارشی از عملکرد و عملکرد خود منتشر کرده است که تا به امروز دارای فراز و نشیب، چالش در جذب سرمایه و تغییرات کسب و کار قبل و بعد از افزایش سرمایه است. تحلیل تغییر رفتار در این پلتفرم دیدگاه های زنانه را به همراه داشته است.
در این گزارش می خوانیم: داستان «خانومی» از سال 1392 شروع می شود، آن روزها هیچکس در ایران تجارت الکترونیک یا تجارت الکترونیک را در صنعت زیبایی و «خانومی» جدی نمی گرفت.
تصمیم گرفتم اولین و جامع ترین فروشگاه اینترنتی تخصصی در زمینه لوازم آرایشی، بهداشتی و عطرسازی باشد. خانومی از سال 2013 تا 2018 با سرمایه اولیه و به عنوان یک پلتفرم خرده فروشی آنلاین فعالیت و رشد کرد، اما از سال 2018 با افزایش سرمایه، توسعه خانومی شتاب گرفت و امروز شاخص های رشد و توسعه این تجارت بزرگ ده ها برابر شده است. و صدها
برای خواندن نسخه کامل گزارش از این رابطه استفاده کنید.
خانومی نمونه ای از توسعه «تجارت الکترونیک عمودی» در حوزه تخصصی فروش محصولات آرایشی است.
مهمترین ویژگی های تجارت الکترونیک عمودی را می توان به شرح زیر خلاصه کرد:
در گزارش یکی از زنان می خوانیم که این گروه تجاری خود را «تجارت الکترونیک عمودی» می نامند و توضیح می دهند: تجارت الکترونیک عمودی بر حوزه خاصی از بازار تمرکز دارد و خدمات و محصولات تخصصی را در آن حوزه خاص ارائه می دهد. چنین تمرکزی مزایای قابل توجهی برای تجارت به همراه دارد:
رکوردهای زنان در سال 1402 و رشد 56 درصدی مشتریان در این پلتفرم
او در سال 1402 زنی را فروخت
حجم فروش محصولات مراقبت از پوست و مو، لوازم آرایشی و بهداشتی و عطر زنانه که در سال 1393 معادل 380 میلیون تومان بود، در سال 1402 به نزدیک به هزار میلیارد تومان (یک همت) رسید.
افزایش 56 درصدی تعداد مشتریان زن
تعداد مشتریان فروشگاه اینترنتی خانمی با افزایش 56 درصدی از 857140 نفر در سال 1401 به یک میلیون و 337 هزار و 986 نفر در سال 1402 رسید.
بیشترین روزهای سفارش داده شده در سال 1402 با نرخ تبدیل 8.8٪
کمپین Black Beauty که از 30 نوامبر تا 6 دسامبر 1402 اجرا شد، پرفروش ترین روزهای سال را برای زنان به ارمغان آورد. 12 آذر سال گذشته با رکورد بالای 40 میلیارد تومان پرفروش ترین روز سال شد. در روز جمعه، 3 دسامبر، رکورد نرخ تبدیل، i.e. ضریب تبدیل بازدیدکننده به مشتری در خانومی تعیین شد و به 8.8 درصد رسید که حدود 60 درصد بیشتر از رکورد قبلی خانومی و حدود دو برابر میانگین جهانی است.
در شبکه اجتماعی خانمی چه گذشت؟ 55 میلیون بازدید در طول کمپین
روند 1402 فالوور اینستاگرام هانومی به طور پیوسته در حال افزایش است و نزدیک به 200000 فالوور جدید به دست آورده است. در طول کمپین «زیبایی سیاه»، ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار اکانت منحصربهفرد، ۵۵ میلیون بازدید در صفحه اینستاگرام خانمی ایجاد کردند.
میزان محبوبیت کالاها و سفارشات از پلتفرم خانمی به تفکیک استان و سن کاربران
محصولات آرایشی در کدام استان های کشور مشتری بیشتری دارند؟
تهرانی ها که 44.05 درصد از فروش را به خود اختصاص داده اند، بیشترین گروه مشتریان زن را تشکیل می دهند.
گروه سنی کاربران اینستاگرام خانمی
اکثریت مخاطبان زن در اینستاگرام بین 25 تا 34 سال سن دارند.
پرطرفدار
دسته بندی های پر جستجوی محصولات آرایشی توسط کاربران در سایت خانمی:
در آمار مربوط به تعداد محصولات مختلف موجود در فروشگاه، محصولات مراقبت از پوست و عطر و ادکلن بیشترین سهم را دارند. محصولات مراقبت از مو، لوازم آرایشی و مراقبت شخصی نیز در رتبه های بعدی قرار دارند.
پرفروش ترین محصولات مراقبت از پوست; ضد آفتاب در بالا
در میان محصولات مراقبت از پوست که 52 درصد از سهم فروش را به خود اختصاص داده اند، کرم ضد آفتاب، کرم آبرسان و مرطوب کننده و شستشوی صورت پرطرفدارترین اقلام در سبد خرید مشتریان بوده است.
10 برند زیبایی ایرانی در لیست 100 محصول پرفروش زنانه
در فهرست 100 محصول پرفروش زنانه (برحسب تعداد)، محصولات لافار، سیناسکین و سریتا رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.
تعداد فروشندگان (شرکت های عرضه کننده) همکاری با فروشگاه بانوان 240 مجموعه و برند گزارش شده است.
درآمد بازار جهانی لوازم آرایشی در سال 2023 چقدر بوده است؟
بر اساس داده های وب سایت Spherical insights، کل درآمد بازار محصولات زیبایی در جهان در سال 2023 به 426 میلیارد دلار خواهد رسید.
برندهای زیبایی برای تبلیغات دیجیتال چه هزینه ای می کنند؟
در صنعتی که سرمایه گذاری های زیادی انجام می شود، منطقی است که برندهای زیبایی میلیاردها دلار صرف تبلیغات کنند. تبلیغات زیبایی در حال حاضر سالانه 2.2 درصد رشد می کند. البته تلویزیون همچنان مهم ترین کانال تبلیغاتی در دنیا محسوب می شود، اما تبلیغات دیجیتال نیز رشد چشمگیری را شاهد است.
قیمت هر کلیک برندهای آرایشی و بهداشتی
همانطور که مصرف کنندگان جوان تر به اینترنت و خرید آنلاین روی می آورند، استراتژی های بازاریابی برندها نیز در همین راستا حرکت کرده است. در حال حاضر، یک سوم خریداران زیبایی با برندهای زیبایی در شبکه های اجتماعی تعامل دارند. میانگین CPC برندهای زیبایی برای تبلیغات مربوط به محصولات زیبایی و مراقبت شخصی 1.68 دلار است.
نتایج نظرسنجی نشان میدهد که 67 درصد از خریداران زیبایی میگویند که برای اطلاع از محصولات زیبایی جدید به اینفلوئنسرها مراجعه میکنند، 42 درصد از مصرفکنندگان محصولی را خریداری میکنند که توسط اینفلوئنسر تبلیغ میشود، 43 درصد میگویند مطمئن نیستند و 15 درصد نیز اعلام کردهاند که دارند. چنین محصولی را نخرید
همچنین در ادامه این گزارش می خوانیم که خانمی در سال 1403 قصد دارد با راه اندازی خطوط تجاری جدید با سرعت بیشتری به مسیر توسعه خود ادامه دهد.
نسخه کامل گزارش از اینجا بخوانش.
[ad_2]