دیام برد، رسانه تخصصی بازاریابی | dmboardیک پنجم CMO کسبوکارهای B2C یک سال یا کمتر در سمت خود باقی میمانند – دیام برد
[ad_1]
طبق یک مطالعه در سال 2023 توسط شرکت مشاوره مدیریت Spencer Stewart، بیش از یک پنجم مدیران ارشد بازاریابی B2C (CMOs) که مستقیماً با مصرف کنندگان کار می کنند، تنها یک سال یا کمتر در سمت خود باقی خواهند ماند. در همین حال، میانگین تصدی CMO در شرکت های Fortune 500 در آن سال 4.2 سال یا 50 ماه بود که نسبت به سال قبل تغییری نکرده بود.
در مقایسه، متوسط دوره تصدی B2B OOP در سال 2023 چهار سال و نیم بود که نشان دهنده شکاف قابل توجهی بین دو بخش است. علاوه بر این، میانگین دوره تصدی CMOها در 100 شرکت تبلیغاتی برتر ایالات متحده به 3.1 سال یا 37 ماه کاهش یافت که حتی کمتر از میانگین 3.2 سال ثبت شده در سال 2022 است.
تحقیقات اسپنسر استوارت همچنین مسیرهایی را که CMOها برای تبدیل شدن به بهترین بازاریابان در سازمان خود طی می کنند، مشخص می کند. تقریباً از هر پنج (58 درصد) CMOs برتر سه نفر در سازمان خود ارتقاء یافته اند که نسبت به سال 2022 چهار درصد افزایش داشته است.
در شرکتهای B2B، تبلیغات داخلی برای مدیران ارشد بازاریابی (CMOs) رایجتر است، به طوری که تقریباً دو سوم (63٪) رهبران بازاریابی در این مشاغل توسط سازمان تبلیغ میشوند.
این داده ها همچنین نقطه عطفی برای زنان است، به طوری که نیمی از موقعیت های CMO در شرکت های Fortune 500 در سال 2023 در اختیار زنان قرار گرفت، از 47٪ در سال 2022.
با این حال، تنوع نژادی در میان CMOها از 14 درصد در سال 2022 به 12 درصد در سال 2023 کاهش یافت. در میان 100 تبلیغ کننده برتر ایالات متحده، 52 درصد از CMOها زن بودند که نسبت به 53 درصد در سال 2022 و کمی کمتر از یک پنجم (19 درصد) زنان بودند. CMO ها از گروه های نژادی و قومی هستند که نسبت به 18 درصد در سال 2022 کاهش یافته است که یک افزایش اندک است.
[ad_2]