۳ روش برای وفادار سازی مشتری و ایجاد رابطه قوی
[ad_1]
برای هر کسب و کاری که قصد رشد دارد و بتواند نقش خوبی را در ذهن مشتری به خاطر بسپارد، فرآیند وفاداری مشتری بسیار مهم است. 10 مشتری وفادار بسیار بهتر از 100 مشتری هستند که یک بار از شما خرید می کنند. یک مشتری وفادار نیازی به بازاریابی ندارد و می تواند نشان دهنده برند و تجارت شما باشد. با استفاده از این 3 استراتژی، تجربه مشتری خود را بهبود بخشید و روابط قوی تری با مشتری ایجاد کنید. یک ارتباط قوی تر به مشتری کمک می کند تا احساس بهتری نسبت به شما داشته باشد. از سوی دیگر، به یاد داشته باشید که همه چیز با احساسات کار می کند، پس در مورد آن صادق باشید.
تا جایی که می توانید تجربه مشتری خود را سفارشی کنید
شخصی سازی در فرآیند وفاداری مشتری شامل همه چیزهایی است که شما را به سمت یافتن نیازهای شخصی مشتریان هدایت می کند. اگر آنها را بشناسید، می توانید نیازهای آینده آنها را پیش بینی کنید و بر اساس آن به آنها خدمت کنید. این می تواند به آنها احساس خوبی بدهد که مورد توجه قرار می گیرند و نشان می دهد که برای مشتری خود ارزش قائل هستید.
به طور معمول، مشاغلی که کارشان فیزیکی تر است، وفاداری مشتری با شخصی سازی بسیار بهتر عمل می کند. می توانید به آنها توصیه های روشنگرانه و متفکرانه بدهید و حتی آنها را تشویق کنید که پس از یافتن آنچه فروخته اید یا برای آنها مفید توصیه کرده اید به فروشگاه شما بازگردند.
به عنوان مثال، اگر یک کافی شاپ دارید، یک کار جالب می تواند به آنها این حس خوب را بدهد که می دانید آنها چه می خواهند و مشتری شما از چه چیزی بیشتر راضی خواهد شد. به عنوان مثال، اگر مشتری شما از قهوه تخصصی استفاده می کند، به او توصیه کنید که فقط این نوع کیک با آن قهوه سازگاری دارد! و بذار تست کنه توجه داشته باشید که اگر مشتری شما فردی است که بارها به آن سر زده است و اکانت لایو ثابت او را دارید، می توانید بفهمید که چه قهوه ای دوست دارد و در چنین شرایطی ضمن ارائه یک کیک خاص به او بگویید که این کیک انتخاب همیشگی شماست! پایبند است.
یعنی به شما که مشتری من هستید و برای من مهم هستید توجه می کنم. و جالب است بدانید که بیشتر آثار انسان دیده و مورد توجه قرار می گیرد.
اگر آنلاین کار می کنید، متن شخصی یا یادداشت های ایمیلی را برای مشتریان خود ارسال کنید و توصیه های لازم را بر اساس روند خرید آنها ارائه دهید.
اطلاعات بیشتر: چگونه کسب و کار خود را وارد فضای تجارت الکترونیک کنم؟
به نظرات وفاداری مشتریان توجه کنید
کسب و کارهای کوچک نیاز به ایجاد یک تعامل سازنده مستقیم و کاملا شخصی با مشتریان خود دارند. این به شما کمک می کند تا آنها را بهتر بشناسید. از طرفی باعث می شود احساس بیشتری داشته باشند و از اینکه شما به نیازهای آنها گوش می دهید خوشحال خواهند شد.
شما باید سعی کنید یک حلقه بازخورد مناسب ایجاد کنید و سوالات مرتبط را در آن حلقه قرار دهید تا وفاداری مشتری ایجاد شود. این مسائل ممکن است شامل موارد زیر باشد تا کسب و کارها در نظر بگیرند:
به محض دریافت بازخورد از یک مشتری خاص، این 3 سوال را از خود بپرسید:
- آیا آنچه مشتری گفته یک شکایت است یا یک پیشنهاد معمولی؟
- اگر این مشکل حل نشود چه اتفاقی می افتد؟
- مزایا و معایب رسیدگی به این بازخورد چیست؟
دریافت بازخورد از مشتریان در نهایت کیفیت کار شما یا تجربه عملکردی مشتری را بهبود می بخشد و این یک نکته مثبت برای کسب و کار شما در هر صورت است.
اطلاعات بیشتر: آیا مهارت های پول درآوردن دخترتان را می شناسید؟
از رسانه های اجتماعی برای ارتباط با مشتریان استفاده کنید
یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین راه های ارتباط با مشتریان برای ایجاد وفاداری مشتری از طریق رسانه های اجتماعی است. این رابطه می تواند در سایه این شبکه ها رشد کند و حتی ارتباط مشتری با شما را حفظ کند. بسیاری از کسب و کارهای کوچک اولین و مهمترین وظیفه خود را ساختن برند می دانند.
با این حال، مهمترین چیز این است که مشتریان را راضی نگه دارید، که یکی از جنبه های حفظ رابطه با آنها است.
دسترسی گسترده تر از طریق رسانه های اجتماعی به صاحبان مشاغل اجازه می دهد تا با مشتریان جدید ارتباط برقرار کنند، محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنند و ارزش های برند خود را ترسیم کنند و چشم انداز منحصر به فرد و مزیت تجاری شرکت خود را تقویت کنند.
همچنین با کمک فضای مجازی و فرصت های شبکه های اجتماعی می توانید کارهایی انجام دهید که تاثیر مثبتی بر روی مشتریان داشته باشد. به عنوان مثال، درباره تجربه شخصی خود با یک مشتری خاص پست کنید. شما همچنین می توانید یک پست با یک داستان یا موضوع متناسب با نیازهای آن مشتری خاص ایجاد کنید. البته قسمت «درباره من» در فضای مجازی به مشتری کمک می کند تا با آشنایی بیشتر با شما ارتباط برقرار کند. اگر زندگی شما شبیه زندگی بیشتر مشتریانتان باشد (این کار در بسیاری از کسب و کارها قابل انجام است)، احساس عمیق تری بین شما و مشتریانتان ایجاد می کند.
آخرین کلمه
اطمینان حاصل کنید که مشتری همیشه در خط مقدم راه حل ها، پیشرفت ها و پیشرفت های تجاری قرار دارد.
به همین دلیل است که صاحبان مشاغل کوچک فقط فروشنده نیستند. آنها مشاور، دوستان و بخش فعالی از جوامع خود هستند. بنابراین لازم است برای داشتن سالی پربار به تعاملات موثرتر با مشتریان خود توجه کنند.
اگر صاحب یک کسب و کار هستید، در مورد تجربه خود در ایجاد وفاداری مشتری و تعامل با مشتریان و کسب نتایج مثبت در بخش نظرات بنویسید.
منبع راهنما:
سایت اینترنتی entrepreneur.com
سایت اینترنتی چابکی
[ad_2]